Wanneer ontvang ik de inlog voor mijn medewerkerportaal?
De activatiemail voor uw medewerker portaal wordt verzonden door uw contactpersoon zodra er een document in uw dossier geplaatst wordt.
De activatiemail voor uw medewerker portaal wordt verzonden door uw contactpersoon zodra er een document in uw dossier geplaatst wordt.
Het niet werken van de link kan verschillende redenen hebben.
U kunt in dit geval een nieuwe activatiemail aanvragen bij uw contactpersoon.
De gebruikersnaam voor uw account kunt u terugvinden in activatiemail. Deze vindt u boven de activatielink. Let op: De gebruikersnaam is niet altijd gelijk aan uw e-mailadres.
Mocht u deze niet kunnen vinden dan kunt u contact opnemen met uw werkgever of contactpersoon, zij kunnen deze herleiden in Visma Verzuim.
Controleer eerst of u wellicht “Caps Lock” of Num Lock” aan heeft staan. Dit kan het invoeren van uw wachtwoord verstoren.
Wordt het wachtwoord nog niet geaccepteerd? Vraag dan via de knop; “Wachtwoord vergeten”, een link aan voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord. U ontvangt binnen uiterlijk 15 minuten een mail met hierin deze link.
De activatiemail is afkomstig van noreply@dotweb.cloud. Controleer ook uw ongewenste en/of spammail.
Maakt u gebruik van een zakelijk e-mailadres? Het is mogelijk dat het domein @dotweb.cloud door de beveiligingsinstellingen van uw organisatie word tegen gehouden. U kunt hiervoor contact opnemen met IT binnen uw organisatie.
Heeft u geen mail ontvangen. Neem dan contact op met uw werkgever of contactpersoon. Zij kunnen u opnieuw een activatiemail sturen. Deze ontvangt u uiterlijk 15 minuten na verzending.
De code scant alleen met de Google Authenticator app. Deze app kunt u installeren via Play Store (android) of via de App Store (apple). U herkent de app aan de volgende afbeelding.
In de app ziet u een + teken. Door hierop te klikken krijgt u de optie QR-code scannen.
Het niet werken van de code kan verschillende redenen hebben.
Heeft uw een nieuwe telefoon of heeft u de app verwijderd? Installeer de app dan opnieuw en vraag bij uw contactpersoon een nieuwe QR-code aan.
Hoewel de optie weer wordt gegeven is het niet mogelijk om in te loggen via een sms-code. Om uw en onze informatie veilig te stellen hebben kiezen wij ervoor om deze zo goed mogelijk te beveiligen. Zo zijn sms-berichten zijn gevoelig voor onderschepping en langer actief als verificatie methode wat de kans op inbreuk of herleiding een stuk groter maakt.
Wanneer u wel kiest voor het ontvangen van een SMS-bericht kan het zijn dat u deze niet ontvangt of na inlog te maken krijgt met een “500 Error”.
Laad de pagina in dat geval opnieuw of ga naar Login Visma Verzuim DWC (dotweb.cloud). Log vervolgens in met Google authenticator. Heeft u deze niet meer? Vraag een reset aan bij uw contactpersoon.
Blijft u een foutmelding krijgen? In enkele gevallen blijven cookies bewaard in uw webbrowser. Door de geschiedenis van de website leeg te maken verwijdert u ook deze cookies uit uw cache. Na het leegmaken van de geschiedenis kunt u de pagina opnieuw benaderen.
U kunt uw document op 2 manieren vinden
1. Ongelezen documenten vindt u terug via het dashboard van uw medewerker portaal
2. Via uw dossiers
Documenten kunnen verdeeld zijn over de tabbladen Documenten en notities en Uploads
Na het inloggen via het portaal kunt u te ondertekenen documenten te klikken door te kiezen voor de knop “te ondertekenen documenten”. In het vervolgscherm kunt u dubbelklikken op een regel om het document te ondertekenen.
Bent u het niet eens met de inhoud van het document. Neem dan contact op met uw werkgever.