VerzuimWeg. Ziekte overkomt je, verzuim is een keuze.

Wanneer ontvang ik de inlog voor het werkgeverportaal van Visma Verzuim?

De beheerder van uw organisatie ontvangt per de startdatum van de dienstverlening een activatiemail. De beheerder van de organisatie kan vervolgens een account aanmaken voor HR en de leidinggevenden.

Hoe log ik in op het portaal?

De link in mijn activatiemail werkt niet

Het niet werken van de link kan verschillende redenen hebben.

  • De link in de mail is 24 uur geldig na ontvangst van de mail.
  • De link kan eenmalig gebruikt worden voor activatie van het account. Heeft u al eerder activatiestappen doorlopen of ingelogd, dan werkt deze niet meer.
  • Er is inmiddels een nieuwe activatielink verzonden. Deze ontvangt u uiterlijk 15 minuten na verzending door uw contactpersoon.

U kunt in dit geval een nieuwe activatiemail aanvragen bij uw contactpersoon.

Verkeerde gebruikersnaam

De gebruikersnaam voor uw account kunt u terugvinden in activatiemail. Deze vindt u boven de activatielink. Let op: De gebruikersnaam is niet altijd gelijk aan uw e-mailadres.

Mocht u deze niet kunnen vinden dan kunt u contact opnemen met uw werkgever of contactpersoon.

Verkeerd wachtwoord

Controleer eerst of u wellicht “Caps Lock” of Num Lock” aan heeft staan. Dit kan het invoeren van uw wachtwoord verstoren.

Wordt het wachtwoord nog niet geaccepteerd? Vraag dan via de knop; “Wachtwoord vergeten”, een link aan voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord. U ontvangt binnen uiterlijk 15 minuten een mail met hierin deze link.

Ik ontvang de activatiemail niet

De activatiemail is afkomstig van noreply@dotweb.cloud. Controleer ook uw ongewenste en/of spammail.

Bij zakelijke mailadressen is mogelijk dat het domein @dotweb.cloud door de beveiligingsinstellingen van uw organisatie word tegen gehouden. U kunt hiervoor contact opnemen met IT binnen uw organisatie.

Heeft u geen mail ontvangen. Neem dan contact op met uw werkgever of contactpersoon. Zij kunnen u opnieuw een activatiemail sturen. Deze ontvangt u uiterlijk 15 minuten na verzending.

Code scant niet

De code scant alleen met de Google Authenticator app. Deze app kunt u installeren via Play Store (android) of via de App Store (apple). U herkent de app aan de volgende afbeelding.

In de app ziet u een + teken. Door hierop te klikken krijgt u de optie QR-code scannen.

6-cijferige code werkt niet

Het niet werken van de code kan verschillende redenen hebben.

  • De code is verlopen, elke gegenereerde code is 30 seconden geldig, na 30 seconden volgt een nieuwe cijferreeks.
  • U heeft meerdere regels in uw google authenticator app. Verwijder in dit geval alle regels en vraag via uw contactpersoon een reset aan.
  • U heeft op uw apparaat; Telefoon of PC geen automatische gesynchroniseerde tijd ingesteld staan. Wanneer deze niet overeenkomt zal de code geweigerd worden.

Ik heb een nieuwe telefoon of heb de app verwijderd

Heeft uw een nieuwe telefoon of heeft u de app verwijderd? Installeer de app dan opnieuw en vraag bij uw contactpersoon een nieuwe QR-code aan.

Inloggen via SMS

Hoewel de optie weer wordt gegeven is het niet mogelijk om in te loggen via een sms-code. Om uw en onze informatie veilig te stellen hebben kiezen wij ervoor om deze zo goed mogelijk te beveiligen.  Zo zijn sms-berichten zijn gevoelig voor onderschepping en langer actief als verificatie methode wat de kans op inbreuk of herleiding een stuk groter maakt.

Wanneer u wel kiest voor het ontvangen van een SMS-bericht kan het zijn dat u deze niet ontvangt of na inlog te maken krijgt met een “500 Error”.
Laad de pagina in dat geval opnieuw of ga naar Login Visma Verzuim DWC (dotweb.cloud). Log vervolgens in met Google authenticator. Heeft u deze niet meer? Vraag een reset aan bij uw contactpersoon.

Blijft u een foutmelding krijgen? In enkele gevallen blijven cookies bewaard in uw webbrowser. Door de geschiedenis van de website leeg te maken verwijdert u ook deze cookies uit uw cache. Na het leegmaken van de geschiedenis kunt u de pagina opnieuw benaderen.

Koppelen accounts

U kunt accounts van verschillende rollen aan elkaar koppelen. Dit kan vanuit iedere rol.

Direct contact

Stedumermaar 6
9735 AC  GRONINGEN

T: 050 - 317 65 25
E:

F: 050 - 317 65 35
KvK: 02086372